Postaw na zdrowy tryb życia – to nie jest takie trudne

Wiele osób zapomina jak ważne jest dbanie o swoje własne zdrowie. Praca do późna, brak ruchu, długie przesiadywanie przed ekranem komputera czy smartphone, stres oraz nieregularnie spożywane posiłki, często przygotowywane na szybko w mikrofali z gotowego pudełka. Wszystko to sprawia, że stan naszego zdrowia jest przesunięty na drugi plan i dopiero w momencie, kiedy nasz organizm zaczyna bardzo źle funkcjonować, a nasze samopoczucie nie pozwala na wykonywanie zwykłych, codziennych obowiązków zaczynamy zastanawiać się co robimy nie tak.

Postaw na zdrowy tryb życia

Wiele osób narzeka, że nie ma czasu na prowadzenie zdrowego trybu życia. Nic w tym bardziej mylnego, ponieważ zdrowy tryb życia to nie są ograniczenia i masa wyrzeczeń, a wprowadzenie do swojego codziennego planu dnia racjonalnego sposobu żywienia oraz innych przyzwyczajeń, które odegrają znaczący wpływ na stan naszego zdrowia oraz samopoczucie. Przy odrobinie chęci i zaangażowania, wszystko to co do tej pory wydawało nam się bardzo męczące, po kilku dniach wejdzie nam w stały rytm dnia. Mowa tutaj przede wszystkim o samodzielnym przygotowywaniu prostych posiłków, przy których wcale nie trzeba spędzać całego popołudnia w kuchni, a także na wprowadzeniu nawyków związanych z odpowiednią dawką ruchu.

Racjonalne żywienie nie jest nudne

Zazwyczaj racjonalna dieta kojarzy się większości ludziom z czymś bardzo nudnym oraz wymagającym wielu wyrzeczeń. Warto jednak zmienić swoje podejście do takiej diety, ponieważ nie oznacza ona odmawiania sobie jedzenia oraz wszelkich przyjemności, a po prostu spożywanie posiłków z głową. Warto na sam początek zadbać o regularność spożywanych dań – najlepiej jest jeść 5 posiłków dziennie, nie zapominając o śniadaniu, które niestety bardzo często jest przez nas pomijane. Warto zacząć też przygotowywać posiłki w domu – przy dobrej organizacji, nie zajmuje to aż tak dużo czasu. Na przykład korzystnie jest przygotowywać potrawy na dwa dni, a także zdecydować się częściej na tak zwane pozycje jednogarnkowe, które są szybkim rozwiązaniem na obiad czy kolację. Nie warto również popadać w skrajności – spożyty raz na jakiś czas obiad na mieście czy w lokalnym fastfoodzie, nie sprawi, że nasz trud związany ze zdrowym jedzeniem pójdzie na marne.

Sport dla każdego

Nie każdy jest wielbicielem siłowni czy długodystansowych biegów. Warto jednak wprowadzić do naszej codzienności spacer – w pojedynkę słuchając muzyki, z psem czy z ukochaną osobą. Dobrym rozwiązaniem jest też wybór jazdy na rowerze do pracy czy na uczelnie, zamiast komunikacji miejskiej czy stania każdego dnia w korkach na zatłoczonym mieście. Takie nawyki w szybki sposób pozwolą nam polepszyć swoją kondycję, a także dotlenić organizm, który będzie o wiele wydajniejszy podczas pracy czy nauki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *